Majestatyczny most im. Kardynała Franciszka Macharskiego, stanowiący część drogi ekspresowej S7 w Krakowie, jest najdłuższym mostem na terenie województwa małopolskiego. Ciekawostką jest, że nie jest to jeden most, ale dwie osobne konstrukcje zapewniające ruch pojazdów w obu kierunkach, każda z trzema pasami ruchu. Dominującym elementem tej monumentalnej przeprawy są cztery wysokie na 63 metry pylony.
Lato 2017 roku przyniosło ukończenie budowy i otwarcie 700-metrowego mostu. Od tego czasu stał się on nieodłącznym ułatwieniem dla kierowców podróżujących m.in. z Nowej Huty w stronę miast takich jak Rzeszów, Zakopane czy Katowice.
28 czerwca 2017 roku miało miejsce oficjalne otwarcie krakowskiego fragmentu trasy S7 o długości 4,5 km, gdzie centralną rolę odgrywał wspomniany wcześniej 700-metrowy most. Przeprawa ta połączyła Nową Hutę z Rybitwami. Trzyletni proces budowy wschodniej obwodnicy Krakowa zakończył się miesiąc przed planowanym terminem i kosztował brutto 530 mln zł. Zbudowany most stworzył nowe możliwości komunikacyjne pomiędzy Rybitwami a Nową Hutą, co pozwoliło na odciążenie innych ulic, takich jak Półłanki. Dzięki bezpośredniemu połączeniu Nowej Huty z autostradą A4 poprzez nowo powstały most, tranzyt przez Kraków został częściowo ograniczony, co wpłynęło korzystnie na płynność ruchu w mieście.